Hvad laver vi i bestyrelsen

Møder

Bestyrelsen holder møde en gang om måneden..
Vi mødes på skift ved hvert bestyrelsesmedlem. Ved møderne følger vi dagsordnen, hvor vi har en ordfører som styrer tiden og holder emnerne i sving. Første punkt på dagsordnen ligger fast, dette er oplæsning af protokol, som vores sekretær varetager.
Emnerne er meget forskellige, det kan være at beslutning om vi skal bage vafler nede i byen til et arrangement, det kan være et arrangement vi skal have de sidste detaljer på plads til eller have evalueret. Ikke mindst er der er også programmet som skal på plads. Vores seniordansere og mandagsdamer stiller også nogle gange spørgsmål, som vi skal tage stilling til. Hvert møde afsluttes med kaffe og brød.

Det er rigtig spændende, at deltage i. Man har som medlem af bestyrelsen mulighed for at være kreativ tænkende, have indflydelse og man kommer vidt omkring med de forskellige opgaver. Skulle du have lyst til at deltage i bestyrelsen, er der mulighed for at opstille til valg ved den årlige generalforsamling.

Program

Programmet er vores årlige største, mest spændende og krævende opgave. Vi holder nogle ekstra bestyrelsesmøder i april og maj.

På første møde med programmet, får vi de faste arrangementer lagt ind i planen, og uddeligeret opgaverne, det kan være at finde lokaler, indhente tilbud på mad o.s.v. Derudover vejer vi selvfølgelig for og imod, om der kan eller skal ændres ved nogle ting.
Dernæst får vi i planen lagt ind, hvornår vi gerne vil have nogle foredrag, ture og virksomhedsbesøg. Herefter har alle bestyrelsesmedlemmer hver sine opgaver at gå hjem og arbejde videre med til næste møde.
Sådan fortsættes, til det hele er på plads og alle kontrakter er i hus. Deadline er midt i juni.

Dernæst kommer det færdige program til korrektur læsning og godkendelse ved et bestyrelsesmøde.

Lige til sidst, så kommer programmerne ikke ud til medlemmerne af sig selv. Her tager bestyrelsesmedlemmerne endnu engang cyklen, bilen eller gåbenene frem.

Annoncer

Inden det nye program bliver færdig, er alle bestyrelsesmedlemmer ude for at tegne telefon annoncer hos byens butikker, restauranter og virksomheder. Vi er omkring Løgstør, Trend, Ranum, Rønbjerg, Brøndum, Aggersund, og sågar i Fjerritslev ønsker de at være med. 

Alle vore sponsorer skal have en rigtig stor tak, for den støtte I giver Nutidens Kvinder.

Vores hjælp i byen.

Vi har et godt samarbejde med byfestkommiteen, handelsstandsforeningen, Limfjordsmuseet, Jazzfestival, og MC Holger.
Byfesten får hjælp til mange ting, og rækker bestyrelsens arbejdskraft ikke, trækker vi på vores medlemmer.
Handelsstandsforeningen får hjælp til  udsalgsstart, fastelavn og torvedage m.m.
Limfjordsmuseet får hjælp til at sætte plakater op i byen.

Arrangementer

Til hvert arrangement, er der lidt at forberede. Der skal som regel bages brød og laves kaffe. Vi mødes ca. en time før arrangementet starter og får dækket borde, lavet kaffe, fundet sange og gjordt klar til evt. besøgende. Formand Betty byder velkommen ved indgangen og Kasserer Anny sidder klar med pengekassen.
Betty byder velkommen og vi synger en sang fra omdelte sangbog. Hovedpersonen får ordet og arrangementet er igang, midt under foredraget eller underholdningen holder vi kaffepause. Arrangementet fortsætter, til sidst synger vi en fælles sang og der bliver af Betty sagt tak for i aften.

Er arrangement kunne også være en af Ingrids forberedte busture, vi har været flere forskellige steder som Sydengland, Hvidsten Kro, Jellingestenen, Thisted Bryghus m.m. Ved disse arrangementer, starter vi kl. 8, hvor vi mødes på H.P. Plads, og samles i bussen.  Betty byder velkommen og fortæller dagens program. Anny (og Britta eller Ingrid) sørger for afregning af billetter og lign. Vi har forberedt kaffe og rundstykker til under turen og gør stop ved forskellige spisesteder, så alles behov for mad og drikke bliver dækket. Turen går videre, og der afsluttes på H.P. Plads hvor Betty takker af og alle er blevet kørt sikkert hjem af Steen fra Fjerritslev Busser.
Skagentur 2009

Indhentning af gaver

En gang om året, er alle bestyrelsesmedlemmer ude og hente gaver, hos byens og omegns butikker og virksomheder. Vi er omkring i Løgstør, Trend, Ranum, Rønbjerg, Brøndum og Aggersund og Fjerritslev. Nogle får sig en god cykeltur eller gåtur, og andre må dog have bilen i sving for at komme ud til de yderst beliggende.

Vi bruger gaverne til vores julestue, hvor vi har vores bankospil og amerikansk lotteri. I 2009 udleverede vi ca 175 stk. gevinster, hvilket vi gerne vil takke vores sponserer mange gange for.

Vaffelbagning

Flere gange i løbet af sommeren, bager vi vafler i byen og på havnen til forskellige arrangementer, det er arrangeret af handelsstandsforeningen og  arrangører på havnen.

Vivian sørger for mandskab til vaffel vognen. Vi har ca. 30  af vore medlemmer at trække på.
Vivian står for at holde vores campingvognen ren og klar til brug, hendes mand Leif sørger for at transportere vognen frem og tilbage.

Bente og Hanne vil på skift lave vaffeldejen, og stå til rådighed i de timer vi bager. Hvilket betyder at de faktisk bruger rigtig mange timer på det.

Vivian, Anny Madsen, Anny Jensen og Lisette  indgår her i vagtplanen enten som vaffelbagere eller kaffemester, og selvfølgelig alt diverse arbejde. 






Senior Dans , Pileflet, rejser

Selv om Ingrid ikke længere er i bestyrelsen, påtager hun stadig en opgave ved at stå for pilefelt, senior dans og ik mindst sommerturen, som hun hygger sig rigtig godt med.
Hun står selv for at få fat på underviser og leje af eventuelle lokaler. Programmet laver hun i samarbejde med bestyrelsen, tilmeldingerne og betalingerne, vil hun stå for, dog er det i samarbejde med kasseren Anny Madsen.

Kurserne spænder vidt og bredt, det har været stenslibning, sms, pileflet, seniordans, kropsbevidsthed og afspænding, juledekorationer og sykursus. Sidste hit er vores hyggeaftner, hvor vi har syng sammen, og der har været musiker udefra til syng sammen, derudover har vi haft lokale til at fortælle lidt om deres speciale.
 planen med hyggeafterne er at vi hygger os et par timer, med andre, hvor vi deler ideerne med hinanden, eller lærer af hinanden.
Det næste program kan evt. fyldes med din ide, så kom endelig med ideer til bestyrelsen.
 Hvert år til generalforsamlingen, er det også mulighed for at give forslag til nye ideer til kurser.

Scrapbog

Vivian har til opgave at samle alle avisklip og lignende. 
Alle disse klip sørger hun for, at vi flot og nydeligt sat i orden efter dato i nogle mapper.
Disse mapper vil vi finde frem til festlige lejligheder, så alle kan kigge i dem, og mindes de mange år og de fantastiske ture og andre arrangementer, som vi har haft her i foreningen. 

Website

Det er Lisette Bundgaard der står for at opdatere denne hjemmeside samt vores Facebook-
Facebook er hurtigere og nemmere at for et budskab ud hurtigt, derfor opfordre vi alle vores medlemmer til at søge medlemskab på Facebook, dette er selvfølgelig gratis.
klik på dette link:

https://www.facebook.com/groups/132243150141277/?fref=ts

Lisette ligger et stort arbejde i at lægge alle oplysninger, tekster og billeder ind. Skulle der være billeder, ideer, ris og ros til hjemmesiden,
kan I sende dem på en mail til Lisette mail: mailto:britta@nutidenskvinderlogstor.dk
eller skrives i gæstebogen

Skriv en ny kommentar: (Klik her)

123hjemmeside.dk
Tegn tilbage: 160
OK Sender...
Se alle kommentarer

| Svar

Nyeste kommentarer

13.03 | 13:55

Adresseændring pr. 01.03.2018
Medlemsnummer 1389
Anni Frost
Fischers Have 19
9670 Løgstør
tlf. 30229888

...
14.09 | 09:51

Hvad er 1/2 dåse bagepulver ? Det er et vidt begreb da der er forskellige gram i.

...
05.02 | 13:56

Hej igen, vi skal have et bestyrelsesseminar og forberede generalforsamling. Vi skal bo i et sommerhus i Løgstør. Jeg har lige talt med Vivian

...
05.02 | 02:19

Hej Leila
Kunne godt tænke os at hører i hvilke anledning I kommer til Løgstør? Jeg har prøvet at vil se jeres hjemmeside, men kan ikke komme ind på den!

...
Du kan lide denne side